total pages view~

Friday 18 October 2013

Aidiladha ^_^

Assalamualaikum..

Rasanya tak terlalu lambat kot nak ucapkan Salam Aidiladha.
Maaf zahir & batin..

Kali ni aku beraya dekat KL. Tak balik Muar pun.
Sebab?
Department O&G tak bagi cuti lebih2. Cukuplah sehari tu cuti.
Hahaha..
Sadis jugak sebenarnya bila dapat tahu department tak bagi cuti macam department Surgery,
Internal Medicine dengan JKM.
Tapi, at the same time aku rasa macam special sikit.
Sebab tak semua boleh terima kenyataan tak boleh beraya dekat kampung.
Hehehe.
Alhamdulillah sebab aku tak meroyan kat Cheras ni.
Mungkin sebab aku bukan jenis yang nak beraya sakan.
Mungkin sebab aku tahu kalau time raya je kena jumpa sepupu sepapat sana which i don't really enjoy it.
Itulah masalahnya.
Aku tak suka berada dekat tempat-tempat yang ramai orang. Lagi-lagi kalau orang kenal aku.
Janganlah...

So?
Pengalaman beraya dekat kolej tercinta ni?
Boleh tahan la even takde ketupat , rendang dengan sayur lodeh di pagi raya.
Takpe!
Aku tak kisah benda tu semua as long as tak beraya dekat wad merah..
Hehehehe..

Pagi-pagi tu dalam pukul 8am, kami ke Surau Al-Mustaqimah.
Hurm...frankly speaking ni first time aku solat Aidiladha..selalunya solat Aidilfirti je bila dekat kampung.
Sebab?
Takkk tahuu lerr..
So, for sure la aku excited nak gi solat ni kan.
Pagi tu memang aku tak plan nak pakai baju kurung pun.
Aku pakai blaus dengan skirt labuh.
Hahah..sengaja cari pasal la tu.
Warna hitam pulak tu. Nasib baik tudung warne pink..

Pagi tu masa on the way ke surau, Liza tanya aku "Berkabung ke Fana?"

Hahaha...aku gelak je la..
Tak terasa nak pakai baju kurung hari tu.

On the way ke surau.

Baru aku tahu hari tu macam mana nak solat aidiladha..perghhh..
Dah tua macam ni pun tak tahu lagi..maluuu..!
So, ada hikmah la kan aku beraya dekat Cheras ni.
Kalau aku beraya dekat kampung, belum tentu hati ni tergerak nak ikut solat..
Alhamdulillah..

Lepas solat, ingat nak tengok lembu-lembu kena sembelih dekat kolej,
tapi sampai-sampai je tengok lembu-lembu semua dah tumbang dah.
Adehh..melepas..hahaha
So, after that, cari makan laaa...
Hehehe..

Aku sanggup drive ke KL semata-mata nak cari makan.
At last, makan dekat Chicken Rice Shop dekat Festival City.
Ambik kau..jauh aku drive. Hahaha..

Aku tak berapa nak suka nasi ayam dia sebab tak kena dengan selera aku.
So, aku order Kari Laksa.. Hurm..okay la kot sebab aku memang tak pernah makan kari laksa sebelum ni.
Dalam pukul 1pm tu baru kami gerak balik Cheras.
Babai KL..!

Petang tu entah kenapa terajin pulak nak ke ward.
Ambik kau...
Ramai gila pelawat! Semua berbaju melayu dengan sampin bagai..
Fuhh...boleh tahan jugak ni.
Ada Dr houseman nampak kami dekat ward.
Dia tanya " Kenapa you guys rajin sangat datang ward ni..?"
Kami sengih je la..
Hahaha.
Lepas maghrib baru nampak muka2 students..
Tu memang dah kebiasaan la nampak student malam-malam.

So, lepas ni bila waktu cuti tu jangan datang ward.
Datang labour room je la kot..
Hehehe..

Ni malam raya ni. Shoping dekat Sogo. Haha!

Snap lagi lepas solat. :)

Makan time..! Ok, muka aku sangat pelik.








No comments:

Post a Comment