total pages view~

Thursday 18 October 2012

Lubang di Dinding

Assalamualaikum...
Lately nie aku memang sangat sangat sangat sibukk...
Sibuk dengan kawad, program HC, dengan study aku yang entah ke mana..


And to be honest, aku memang agak tertekan...
Sensitif pun ye jugak...
Apa yang kawan-kawan aku buat, kadang-kadang aku terasa jugak tapi
aku senyap je..
Benda kecil pun aku boleh terasa...
Adoyai...~~~

"Ini semua syaiton..." Bak kata Sudin Rpeace! HEHEHE...
I know that I really need to control my anger..
Dr.Zah ade cakap "Seseorang itu akan merasa tinggi diri bilamana dia dapat tunjukkan emosi dia pada orang lain terutamanya rasa marah"



YES!!!!!!!!!!!!!!
I admit it! Memang aku rasa macam tu bila aku marah pada orang..
Rasa macam aku yang berkuasa..
Astaghfirullahalazim....
Bila aku dengar ayat Dr.Zah memang aku terasa sangat..
Aku banyak kali jugak tunjukkan orang yang aku tengah marah..
Sejak habis daurah kat surau Ansar tu aku dah tanam niat nak berubah...
Aku tahu banyak orang yang terluka bila kita marah..
Seriously banyak..

Ibu pernah cakap..
Orang yang tengah marah tu umpama membaling paku ke dinding.
Bila kita cabut balik paku tu dari dinding..
Kita akan nampak lubang-lubang kat dinding tu kan?
Ibu cakap lubang2 tu la umpama hati2 orang yang kita dah sakiti..


Astaghfirullah..
Aku memang terasa sangat masa tu...
How can we actually cover the holes?
I mean, in reality, how can we actually heal the hearts of these people?
Susah...
Memaafkan itu memang mudah tapi nak bagi luka tu hilang seriously lama...



So....
Untuk release kan stress yang menggunung nie..
Aku menangis..itu je yang aku buat.
Masa dalam toilet menangis
Sorang-sorang dalam bilik nangis
Dalam solat nangis
Baca al-Quran pun nangis..


Tapi alhamdulillah sangat sebab orang susah nak detect aku menangis ke ape ke
sebab mata aku jarang bengkak..
So ade advantage la kat situ..;))
Tapi kawan-kawan aku yang memang rapat dengan aku memang
perasan la mata aku lain..
HEHEHE..yang tu tak boleh nak elak..
Terpaksa jugak luahkan pada die orang bila dah kantoi..
Sangat sangat lega bila dapat bercerita dengan die orang
And of course sambil menangis... T_T



Aku blood type A..
A rhesus negative...
Jarang kan? HEHEHE...


Orang blood type A nie memang selalu pendam masalah
dan aku tahu sangat pendam2 nie tak bagus...
Syaitan banyak hasut kita masa tu..
Dan bila kita pendam lama -lama, masalah tu akan menggunung dan
satu masa nanti akan meletup macam gunung berapii..!!



Waktu PPD session, Dr ade tanya apa stress kit aku?
Aku cakap la tisu...heheheheh
Sebab aku selalu menangis bila stress..
PBL mate aku especially budak lelaki memang tak sangka sangat aku
nie tahu jugak menangis..
hahahaha.......
sebab depan budak laki aku selalu berlagak kuat..
Macam takda apa-apa yang berlaku..
Tapi percayalah aku nie pun manusia jugak bro..
Menangis tu memang dah lumrah manusia kan..
Lebih-lebih lagi yang kaum hawa nie..
Sensitif...


But!!!!!!!!!!!!
I'm proud to be one of them!
Sebab air mata yang jatuh kerana Allah nie..
Allah takkan sia-sia kan...!
Maka..menangislah...

Thanks for reading..


1 comment: