total pages view~

Monday 29 October 2012

Goodbye CVS..hello Respi!

Assalamualaikum..
Sebelum tu..
Nak ucapkan Salam Aidiladha!!!
Hehehe..
Tahun nie x dapat nak tengok lembu tumbang sebab ayah tak buat kurban pun..
Ayah buat Ez Qurban yang dekat Kemboja tu...

laman web Ez Qurban

Hurmm...aku tertanya-tanya jugak kenapa Ez Qurban?
Aku pun tanya lah ibu..
Ibu cakap buat kurban kat kemboja lagi banyak dapat pahala..
Sebab ape?
Sebab penduduk kat sana dapat semebelih lembu/kambing dan sewaktu dengannya setahun sekali je..
Waktu Aidiladha je..
Then, daging yang die orang dapat, akan disalai sebab dengan cara tu
daging tu boleh tahan lama..sampai setahun..
Means, tiap kali nak makan daging tu, die orang akan makan sikit2..
Selagi die orang makan daging tu and daging tu jadi sebahagian dalam diri die orang,,
selagi tu lah kita dapat pahala..

daif sangat kehidupan kat Kemboja nie..

Pergh!!! Hebat betul Allah ta'ala kan?
Kita nak buat pahala pun senang! 
Alhamdulillah...

Tutup cerita pasal kurban..
Nak cerita pasal CVS?
Tadi baru habis exam...huwaaa........
Memang killer module betul lah..
Nak meleleh je air mata nie jawab paper tadi..
Ni baru EOM, belum lagi final exam..

Nak share satu soalan nie..
Hehehe..
Soalan nie bagi aku agak kelakar la jugak even aku tak tahu jawab.. :p
Aku tak ingat sangat tapi yang penting dia tanya drugs mana yang menyebabkan increase
facial hair????
Aku kebingungan kat dalam exam hall tadi.. 
Nak gelak pun ade jugak sebenarnya?
Kesian patient nie...dapat ubat hypertenstion yang increase facial hair... 
Habis exam aku tanya ibu..
Ibu cakap Aldosterone kot..
Hurmm..aku pun tak ingat ade ke tidak pilihan jawapan untuk aldosterone tu..
Heehehehe...

HIRSUTISM...abnomal hair growth

Aku try google "Drugs that increase facial hair"
Mak datukkk.......!!
Macam-macam keluar haa...!!!
Ade satu nie cakap tertosterone..hurmm...
boleh jadi jugak tu..sebab testosterone tu hormone dalam badan laki
yang memang 'bertanggungjawab' dalam benda2 macam nie..

Tak puas hati lagi...
Aku google lagi "Antihypertensive drugs that cause increased facial hair"
Ade keluar term HIRSUTISM... 
Ternganga mulut aku...
Baru aku tahu term untuk abnormal hair growth nie...
Haaa........
Minoxidil!!!
Minoxidil associated with hirsutism...
Ceh..!
Salah jawab lagii.... :(

Takpe2..
Untuk module respiratory nie..insya Allah
aku ade masa untuk study..
Sebab ape?
Sebab dah habis kawad, HC dah settle...
Insya Allah boleh fokus untuk study..
YEAY!!!!


Motif gambar nie? Saje! Bagi semangat sikit nak study respi! hehehe

1 comment:

  1. ada lagi satu hypertrichosis(increase facial hair growth), yg ni ada dlm lecture note under minoxidil.. kita salah jawab gak,,huhu

    ReplyDelete