total pages view~

Tuesday 4 March 2014

Wedding Yana (Rafhana)

Assalamualaikum..

Minggu lepas aku rushing dari KL ke Pasir Gudang semata-mata nak
tengok kawan aku kawen.
Hahaha.
Sanggup drive ke sana sebab aku tak tau pulak jauh gila weh dari KL ke sana.
Sebab selama ni selalunya dari Muar.
Ambik kau. Cramp kaki tekan minyak.
Hehehe.
Tapi berbaloi lah jugak dapat pergi sana sebab jumpa balik
kawan-kawan sekolah dulu.
Kawan dari sekolah rendah sampai sekolah menengah.
Semua lain dah!
Aku je sama dari dulu.
Nerd.

Pengantin perempuan tu kawan aku.
Dari darjah satu lagi memang sekelas.
Tak sangka dah kau nak kawen yana oi!
Hahaha!

Drive dari KL dengan dua lagi kawan.
Fiza dengan Aimi. So tak mengantuk sangat la drive.
Kalau sorang2 drive, aku rasa belum tentu aku sampai JB sana.
Dengan tak ingat jalannya.
Mak aihh...
Bila dah jumpa balik kawan-kawan lama ni memang tak reti nak duduk diam la mulut ni.
Ada je benda nak cerita.
Hahaha.
Perempuan.

Malam hari Jumaat tu akad nikah.
Sebenarnya aku baru tahu nikah malam tu.
Ingatkan nikah esoknya sekali dengan sanding semua.
Alhamdulillah selamat jugak sampai rumah pengantin malam tu.
Tapi seriously memang exhausted sangat!
Muka aku memang nampak sangat penat. Hehehe.

Masa pengantin dah ke depan untuk majlis akad nikah tu.
Tok imam duk membebel apa entah. Aku tak ingat.
Tapi agak lama la sebelum akad nikah tu.
Masa pengantin laki lafaz akad tu, aku tiba-tiba terfikir.
Kalau lah aku jadi pengantin perempuan waktu tu, memang aku dah berdiri in a crowd.
Then aku cakap "Stop thisss!!! Stop thisss event!"
Hahaha.
Sebab apa? Sebab aku dapat rasa aku belum bersedia nak let go everything yang aku
ada sekarang ni untuk jadi isteri orang.
Hohoho.
Tidak. Tidak. Tidak.
Mungkin sebab tu kot kawan aku kawen. Sebab Allah dah bagi dia kekuatan nak let
go everything and accept his husband.
Aku? No. Not yet.
Hati tak bersedia lagi.
Mental masih kebudak-budakan lagi.
So, focus on your study!!!


Gambar ni masa majlis akad nikah. Masa ni memang la semua ade duduk diam-diam. 
Tapi masa pengantin laki nak lafaz akad tu, semua lesap pegi ke depan.
Hahaha.
Tinggal aku dengan dua tiga orang je kawan aku.
Sebab aku takut nak tengok.
Bagi aku, it's a scarry thing!
So, baik aku duduk diam-diam kat situ. 


Muka nampak sangat tak tau nak posing macam mana sebab dah kena
paksa posing dengan bunga.
Hehehe.

Tema wedding kawan aku ni pink & grey.
Aku pinjam baju housemate aku je kot.
Hahaha. Jimat.
Skirt pun sama.
Shawl aje yang aku beli entah zaman bila punya aku tak ingat.
Yang penting hari persandingan tu la first time aku pakai shawl tu kat luar.
Huhuhu.
Bukan apa. Tak berani lagi nak ber'shawl'.
Sebab muka aku nampak bulat. Huhuhu.
Segan pun iye jugak.
Tapi nampaknya aku pakai jugak shawl tu.
Pakai sendiri lagi.
Hahaha.
Sebab sebelum ni pun pakai shawal housmate yang tolong lilitkan.
Aku duduk diam jadi patung kejap.
Hehehe.



Memang hari tu kitaorang plan pakai pink.
Ambik kau.
Semua pink haaa...
Kecuali Atikah. Hahaha.
Tiba-tiba ada warna hijau kat dalam gambar.


Posing sebelah khemah.
Hahaha. Masa ni tengah tunggu turn nak ambil gambar dengan pengantin.
Ambil gambar pun kena beratur. Hahaha.


Haaa...ni la pengantinnya.
Okay. Nampak sangat bulat muka aku dalam gambar ni.
Nerd alert!


Bukan main lagi haa lentok kat sebelah Ainun.
Hahaha!

Wedding ni je lah yang boleh buatkan aku drive ke JB.
Huhuhu.
Selalunya waktu cuti memang susahlah nak dapat permission pergi JB sana.
Alhamdulillah sebab dapat jumpa balik kawan-kawan lama.

OH! lupa nak habaq..
Aku kena interview kot masa majlis hari tu.
Hahaha.
Muka masuk video la nanti. Hehehehe.
Menggigil kot nak kena bagi ucapan kat pengantin.
Tiba-tiba speechless.
Hahaha.

No comments:

Post a Comment