total pages view~

Saturday 15 March 2014

Need For Speed

Assalamualaikum...

Hari ni aku ajak housemates pergi tengok movie.
Actually aku plan nak tengok cerita The Journey tu.
Tapi lepas tengok trailer Need For Speed, terus tak jadi nak tengok The Journey.
Hahaha..action movie comes first. Hahaha!


The Journey.
Malaysian movie pasal family. Memang nak tengok. 
Tapi nanti dulu lah.


Frankly speaking, tengok poster movie ni memang tak menarik sangat pun bagi aku.
Sebab encik hero ni aku tak pernah tengok pulak sebelum ni.
Hehehe..
Tapi jangan judge the book by its cover atau jangan judge the movie by its poster.
Haha! Pelik.
Tengok dulu. Baru komen.

Cerita ni sangat3 best.
Aku bagi 10/10!
Serious seronok duduk dalam panggung tengok cerita ni.
Tak sangka pulak dari game boleh jadi movie haa..
Dulu masa zaman sekolah memang ni la favourite game aku.
Habis sekolah je memang berebut lah nak main play station tu dengan adik2 aku yang lain.
Pulak masa tu memang semua adik aku lelaki. Aku seorang je perempuan.
Memang terjebak sekali lah main game ni kan.
Hahaha.
Rindu nak main game ni. :')

Memang hampir sama lah concept game tu dengan movie ni.
Kena kejar dengan polis tu memang perkara biasa. Hahaha.
Tapi aku bila dah nampak polis masa main game tu terus bagi controller kat adik.
Hahaha.
Tak berani nak control dah. Nervous!



Jalan cerita sangat2 best.
Tak bosan macam dalam certain movies yang aku pernah tengok sebelum ni.
Aku tak layan sangat cerita Too Fast Too Furious.
Hurmmm..kenapa aku pun tak tau..
Bagi aku cerita tu boring. Bagi aku lah..
Mungkin sebab banyak sangat sequel kot.
Kot. Aku pun tak tahu kenapa.

Back to the main topic here.
Mainly, jalan cerita dia banyak tunjuk pasal friendship.
Friendship among the guys yang memang passionate dengan kereta.
And macam mana dia orang tolong each other. Fuh! Best!
Memang aku salute lah dengan friendship dia orang ni.
Suka! Suka! Suka! (Okay. Maaf. Gedik kejap.)


Haaa...these are the guys. 
Five of them.
Seorang mati dalam satu race yang organized by pakcik antagonist.
Yang second from right. Nama dia dalam movie ni Pete.


Ni scene yang Pete mati tu.
Habis kereta! For sure mahaall..

Kebanyakan movie yang aku pernah tengok mesti pasal this guy wants to get that girl.
In order to have that girl, kena win in a race. Macam tu laa..
And at the end that guy akan dapat jugak that girl.
Boring la kan movie macam tu.

Tapi dalam movie ni, encik hero kita (Tobey) ni nak balas dendam untuk Pete
yang mati sebab kena langgar dalam race yang pakcik antagonist ni organized.
Dia organized pun secara haram.. mana ada race yang halal kecuali race yang memang dalam track la kan.
Saje nak tengok sape lagi hebat.
Part kena langgar tu memang aku angin betul la.
Hampeh betul pakcik antagonist ni.
Geram. Serious geram.
Tak pasal2 encik hero kita kena masuk jail untuk 2 tahun.
2 tahun membazir macam tu je.
Sabar je la..


Pakcik ni lah yang langgar Pete dalam race tu.
Dengki sangat..haihh..
Nama dia aku tak hengat. Serious tak ingat. Hahaha!
Malas nak tanya pakcik google.
Dia ni aku tak pernah tengok berlakon jadi baik.
Baik pun macam tak baik je.

Banyak la scenes yang best2 dalam movie ni.
For those yang memang suka movie pasal kereta and especially yang
pernah and still main game Need For Speed ni, seriously you guys should watch this movie.
Adrenaline rush semua ada lagi2 scene last.
Scene masa race De Leon.
Ni pun sebenarnya race haram jugak haa..
Memang masa tu best sangat2!
And i'm thinking of watching this movie for the second time.
Tunggu habis short-case nanti lah.
Haha! Memang rasa nak tengok banyak kali.


Kebanyakan scenes dalam movie ni dalam kereta je.
Kereta ni la. Ford Mustang. Kot.
Frankly speaking, aku tak berapa nak berkenan sangat degan kereta ni.
Hehe. Mungkin sebab warna dia tak lawa kot.
Tapi laju tak payah cakap la. Laju gila!



Ni kereta yang Tobey guna untuk race De Leon.
Merah kot. Hahaha.
In term of speed, tak berapa nak laju la macam kereta atas tu.
Tapi cukup laju lah nak beat kereta pakcik antagonist tu.


One of the scenes masa race De Leon.

Oh! Tadi ade trailer movie X-Men yang baru dengan The Amazing Spider-man 2.
Macam best! Hahaha!

No comments:

Post a Comment