total pages view~

Wednesday 27 November 2013

My...My...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah sekarang dah masuk minggu kedua posting Surgery.
Yuhu...!!
Seriously tak tahu nak rasa excited ke apa sebab still rindu dengan O&G posting.
Rindu nak clerk ibu2 yang tengah pregnant.
Nak clerk dia orang ni tersangatlah senang sebab most of them akan bagi kerjasama yang sangat
tip top!
Sekarang ni dah masuk Surgical posting of course lah ada patient laki kan?
Nak clerk seorang patient pun takut sebab rasa lain sangat.
Memang kena berteman. Selalunya 3 orang clerk seorang patient.
Hahahaha..nampak tak betapa penakutnya aku.

Ward round?
Hahaha..yang ini aku tak tahu la..sebab supervisor aku memang suruh kita orang ikut round
pagi dengan petang.
Supposedly pagi tu untuk final year students je and petang untuk 3rd year ni la..
Tapi kita orang ni special case!
Dr nak tengok kita orang for each round.
Dah takde beza dah dengan zaman-zaman O&G dulu..
Hehehehe..
Cuma round untuk surgical posting ni sekejap je sebab ikut team.
Aku team Colorectal, so masa round tu memang tengok case colorectal je la.
Tu yang sekejap giler tu.
Tapi memang banyak belajar la sebab Dr aku tu memang suka mengajar.
Seronok! Seriously!

Setakat ni aku paling suka masa Clinic Session la.
Sebab Dr memang akan buat teaching secara tak langsung for each patient yang datang jumpa dia.
Seronok..!
Bukan senang kot nak dapat Dr yang willingly nak ajar kita masa clinic.
Mana taknya, dah la patient ramai..lepas tu nak melayan kita orang lagi..
Pergh...tabik spring la dekat Dr aku ni!!!
Hahahaha.
Masa clinic session ni la kita orang boleh buat per rectal examination dengan proctoscopy.
Free je dapat sign dari Dr. Huhuhu..
Memang sangat3 bertuahlah sebab dapat team colorectal ni.
Boleh masuk scope clinic bila2 je kita orang nak.
Ya Allah...seriously best!

AHAAA..!!!
Hari tu aku tengok registrar dari team kita orang buat procedure chest tube insertion.
Seronok ni nak tengok.
Boleh penuhkan logbook sekali...ye tak?
Hahaha...
Tapi...........................................
Aku tak tengok sampai habis pun sebab collapsed dalam ward.
Seriously maluu..!
Nasib baik bukan dekat tengah2 ward tu.
Collaped dalam bilik tutor.
Masa tengah tengok tu aku memang dah rasa pelik.
Perut rasa tak sedap. Mual2..
Nak cakap gastric, rasanya aku dah sahur siap2 dah pukul 5am hari tu.
Mata aku dah kabur..cepat2 aku pergi duduk dekat sofa.
Ingatkan sebab lama berdiri, so darah tak naik sampai kepala..
Tu yang ingatkan bila duduk tu bolehlah hilang rasa nak muntah semua tu..
Tapi still tak hilang. Makin rasa nak muntah adalah.
Mata aku memang dah tak nampak apa.

Terpaksalah aku jalan cepat2 pergi bilik tutor bila dah rasa boleh nampak jalan. (perasan!)
Sebab masa duduk dekat sofa tu aku dah dapat rasa ni mesti nak pitam sat lagi ni.
Baik pergi bilik tutor dulu..
Nanti kalau pengsan dekat sofa tu lagi malu.
Bukan main ramai lagi Dr dekat situ.
Tak pasal2 dapat bed dekat surgical ward tu. Dah lah memang banyak bed kosong.
On the way ke bilik tutor tu memang aku dah langgar dua tiga orang.
Maaf!!!!
Saya tak nampak.
Sampai je bilik tutor, aku terus capai kerusi.
Then...

GEDEBUKKK..!!!!

Sedar2 je, tudung aku dah hilang ke mana.
Bukak mata aku nampak ada orang sibuk mengipas aku.
Aku dah pelik kat situ.
Ni pehal ni sibuk mengipas aku ni..? Mana tudung aku ni..?
Ya Allah...seriously malu gila.
Nasib baik takda budak laki dalam bilik tu.
Malu nya lah....
Terpaksalah aku batalkan puasa aku hari tu.
Adehh..
Ni semua sebab tak makan sejak pukul 3pm semalamnya.
Sebab takde selera.
Ingatkan bila dah sahur boleh lah kot nak tahan sampai maghrib.
Tak boleh rupanya.

Habis satu posting tahu aku collapsed hari tu.
Malu ye jugak.
Lawak pun ye jugak.
Adehh...


No comments:

Post a Comment