total pages view~

Thursday 8 November 2012

Please.......!!!!

Please don't do this to me.
Kau macam tak tahu hati perempuan ni macam mana.
Sensitif kot..
Sekasar-kasar aku pun, aku ni ade perasaan..
Aku ade telinga..aku terpaksa dengar apa yang budak lain dengar pasal aku..
Aku ade hati..aku terpaksa keraskan hati aku..
Kalau kau tak buat macam tu...mungkin aku tak macam ni..
Mungkin salah aku jugak..
Mungkin Allah nak bagi peringatan kat aku..
Dalam bentuk yang macam nie.
Memang tak tertanggung rasa malu..
Memang sangat malu..
Kau ape tahu?
Allah je yang tahu macam mana aku rasa sekarang..

Mungkin cerita nie berlalu macam angin je..
Tapi waktu orang lain dengar mesti macam2 dyerg pikir..
Tak sangka aku orang yang macam nie..
Aku pun ade maruah nak kena jaga..

Apa-apa yang berlaku..
Orang akan campakkan khilaf lebih kepada perempuan?
Kenapa?
Aku pun tak tahu..
Mungkin sebab perempuan sepatutnya lebih menjaga batas2 pergaulan.
Perempuan kena tutup aurat.
Perempuan kena jaga maruah.
Perempuan kena ade sifat malu.

Tapi....macam mana dengan kau?
Kau tak kena jaga maruah?
Kau tak kena jaga batas pergaulan?
Kau tak perlu ade rasa malu?


Ya Allah..berikanlah aku kekuatan untuk menempuh ujian ni..
Hopefully rasa malu yang amat sangat nie tak begitu mengganggu..
insya Allah...



No comments:

Post a Comment