total pages view~

Monday 26 November 2012

Le Persone Basse

Assalammualaikum...
Maksud tajuk?
Short People...

Nak kongsi sikit beberapa incidents regarding to my......................
HEIGHT!



Ketidakfahaman membelenggu bila orang sibuk mempertikaikan ketinggian aku..
Sebab tu la aku tak suke beraya rumah sedara-mara especially sebelah ayah aku..
Sadis + sedih + menyampah pun ade jugak...
Semua ade...
Tapi aku diamkan aje.. senyum aje memanjang macam takde ape-ape berlaku
Padahal dalam hati...Ya Allah..terguris + terkecik hati + sakit hati semua datang..
Tak ku pinta nak jadi rendah macam ni okay..
Allah yang bagi.. terima je la..
Nak buat surgery?
Takde maknenye ye..



# 1
Beraya rumah tokmak.. (ni sebelah ibu)
Aku memang tak berapa rapat dengan sedara sebelah ibu sebab mungkin...
Mungkin family ibu besar jadi aku tak berapa nak kenal semua laa..
Kenal macam tu je...
Tapi aku rapat dengan beberapa Aunties nie...
Auntie Yati, Auntie Suzana, Auntie Noli
Hahaha..apesal aku mention name dyerg? aku pun tak tahu...
Buat-buat kenal pun takpe ape..

Nak dijadikan cerita,aku masa tu tengah duduk semeja dengan auntie yati
Tiba-tiba auntie yati tanya
"Dekat universiti nurul, ade yang lagi kecik dari nurul ke?"
Aku sengih je la....tak tahu nak buat muka macam mana.
Aku jawab " Ade je..."
Auntie yati balas " Nurul kecik sangat.. mesti ramai yang ingat nurul baru form1"
Sekali lagi aku hanya tersengih... adik-adik aku kat sebelah gelak besar dah...
Ceh!
Tapi memang itu la hakikatnya...



#2
Aku pergi berubat kat rumah sorang makcik nie.
Ramai sangat orang..masya Allah!
Aku memang tak suka pergi tempat yang crowded sangat
Sebab tu kalau ade kenduri kawen memang susah nak nampak muka aku
Nanti orang pun cakap-cakap.. hurm...
Bukan ape, aku sesak nafas la dduk dalam crowd macam tu..
Kalau aku pengsan ade ke orang nak angkat?
Tak de rasanyer..

Back to the story..
Masa dah masuk rumah makcik tu ade sorang makcik ni pandang aku lain macam
Aku dah tak keruan kat situ..
Dah kenapa pandang aku macam tu
Pandang aku macam nak telan aku..scary kot..
Ayah aku kat sebelah masa tu...sama macam aku jugak..kebosanan.
Then makcik tu approach.."nie anak ke orang rumah?"
Bulat mata aku pandang makcik tu..
Hello!!! Do i look that old?????????????????????????????
Memang aku marah sangat.
Aku tak senyum pun masa tu...ayah yang tolong jawabkan...
Makcik tu cakap "patutla...kecik sangat..saya pelik jugak tadi. takkan orang rumah muda sangat. umur berapa nie? tingkatan satu ke?"
Sekali lagi telinga aku berdesing dengan bebelan makcik nie..
Sabar..sabar..sabar..
Dengan sopan aku jawab "Saya 20 tahun makcik.."
Muka makcik tu berkerut seribu..haish...masalah..jangan kena heart attack kat sini sudah la..
"Asataghfirullah...makcik mati-mati ingat kamu darjah 5..kecik sangat.."
Nak meleleh air mata masa tu pun tak gune jugak...
Bukan boleh buat aku naik 10cm pun.
Diam dan senyum.



#3
Aku gi tengok wayang dengan adik aku.
Plan nak tengok twilight. tapi sold out daaa!!!
Then pilih cerita Silent Hill..
Komen untuk movie tu?
THAT WAS SUCH A BORING MOVIE!!!! "
Even though memang banyak scenes yang brutal + splashing blood + sebagainya..
Tapi aku tak teruja langsung sebab hantu-hantu die sangat buduh...
Seriously...!
Sepanjang aku duduk dalam panggung tu memang aku ngantuk giler.
Apa punya cerita la...

Aku ni memang banyak kali menyimpang..
Back to the story...
So, bila dah pilih seat sume..tiba-tiba akak tu tanya aku..
"You nie dah 18 ke?"
Aku pandang muka akak tu macam nak telan...hahaha
Aku jawab.. "Yup!"
Akak tu tak percaya lagi aku rasa...dia tanya lagi.." umur berapa?"
Aku jawab "20"
Die tanya lagi.. "199...?
Aku balas " 1992."
Adik aku kat sebelah tak membantu langsung!!!!!!!!!!!!
Dia gelak je!
Bnecinye aku dengan orang macam nie..
Akak tu pun sama saiz ngn aku jugak kot...

Ingatkan sampai situ aje...
Bile nak msuk panggung, kena la tunjuk tiket kan..
Mase tunjuk tu.. sorang mamat yang jage kat situ tanya
"Nie dah 18 ke?"
Ya Allah...!!! Sabar...sabar...sabar...!
Adik aku angguk je la..
Tapi bila dah masuk tu, puas die gelakkan aku.
Aku nak marah tak boleh sebab ramai orang.
Aku hanya mampu cakap "Shut Up!"
HEHEHEHEHE...

Tapi apa-apa hal...aku try to act cool
Memang agak terluka la jugak tapi aku kena redha je la..
Bukan orang tinggi tu ade segala-galanya...
Bukannya orang rendah tu tak dap ape-ape...
So...short people out there...(not short, hurm....cute!)
CHILL!!!! hehehe





No comments:

Post a Comment