total pages view~

Tuesday 6 November 2012

3 DAYS!!

Assalamualaikum..!!!
Alhamdulilllah..program JUST X dah habis..
Seronok sangat100x..!!!!
Hehehehehehe....
3 hari program berjalan, 3 hari tu la aku rasa seronok..
Tak pikir pasal study, pasal PBL bagai...
Yang aku tahu, aku enjoy sangat3..

Dua tiga hari sebelum program memang hidup aku agak kucar-kacir..
Semalam baru aku dapat kemas meja aku..
Masya Allah..! Macam tongkang pecah!
Dengan buku yang bersepah2..lecture notes sampai ade yang terselit bawah katil..
Cawan tak berbasuh...
Haish...!!!
Bila kemas2 tu rasa tenang sikit tengok bilik...
Baru rasa macam ade kat rumah.. hehehehehe...

Hari pertama, kami bertolak dari kolej dlm pukul 3pm lebih..
Sebab pagi tu kami ade kelas..
Event pertama kami petang tu perlawanan boling dekat Wangsa Bowl Setia City Mall.
Aku tak pernah pergi sana sebelum nie..bila sampai je..teruja sangat2!
Sebab tempat die BESAR!!!!
Ikut tentattif, sepatutnye jam 5pm dah start game tapi kami sampai lewat sebab traffic jam..
Mak aih...
Sampai je sana kami terus solat asar dulu..then baru start main..
HEHEHEHEHE...



Disebabkan lama sangat dah tak main..
Aku tak tahu nak pilih bola mana yang sesuai dengan aku,,
Semua aku try, 10kg, 9kg, 8kg...6kg pun aku cuba gak..
Buu cakap kalau pecah bola yg 6kg tu aku kena ganti..
Aku guna sekali je sebab bola tu ringan sangat..ke laut bola aku... hehehehe
So..akhirnya aku gunakan bola colour pink yang seberat 8 kg tuu...:)

Kalau ikutkan, kami dah bahagikan kumpulan siap2 tapi rupa2 nya pihak boling
sendiri dah bahagikan kami ikut group...
Aku TERPAKSA jadi team-mate Buu..kalau ikutkan memang aku tak nak..
Aim aku masa main tu cuma nak dapat kan score lagi tinggi dari Buu..itu je...ngee~
Untuk first game..alhamdulillah aku dapat tempat kedua dlm group aku..
Yang first of course la ANIQ!
Buu bawah aku! puas nye hati masa tu..
Tapi untuk game kedua aku tak tahu markah aku berapa sebab aku mintak budak lain
gantikan sekejap sebab nak solat maghrib...
Tengok list markah nampak sangat ade orang sabotaj markah aku nie..
Tak lain tak bukan mesti BUU..haish!!!

POSING!

SAY "eeeeee.."

posing lagi!

Lepas main boling, kami terus makan malam kat Seksyen 2 Shah Alam..
Aku makan ais kacang dengan ANIQ, IZZ, MIRA ngan RINA!
Seriously sedaaappppppp sangat ais kacang die.
Murah pulak tuu..!!
Aku order Strawberry double cream, Rina order Torpedo, Mira order Chocolate with nuts..
Aniq aku tak sure ape die...hehehehehe...
Sangat puas dapat makan ais kacang.!!
Alhamdulillah...:)

Lepas dinner kami terus gerak ke i-CIty!!!
Cantik sangat tempat tuu..!!!
Penuh dengan warna lampu..!
Merah, Hijau, Pink, Purple, Biru, Oren, Putih, Kuning..
SEMUA ADAA..!!!!!
Aku ada snap banyak sangat gambat kat i-city tu tapi tak dapat nak uploadkan kat sini sebab
ade masalah sikit dengan memory kamera tuu..
Insya Allah kalau dah settle, akanku upload jua gambar2 tu...hehehehe....
Misi kami ke i-city: AMEK GAMBAR PALING EPIK!
hahahahah...
Yang part epik tu aku je yang menambah..saje!
Amek gambar ikut group..
Group members aku: Syirain, Azrin, Nesh, Ignitious, dengan Shira..
Memang payah nak cari tempat yg cantik...
Aku snap aje..!!
Plan nak amek gambar kat dalam "Merry goes around" tu tapi Nesh  ngan Azrin tak nak!
Ceh...! MALU KATANYA~
Aku ada beli cekak bentuk telinga rabbit..
Ada lampu kat telinga rabbit tu..cute sangaaaattt!!!
Hahahahaahah...

cute kan?

Esoknya pulak..dalam pukul 7.30pagi kami bertolak ke Taman Botani Shah Alam..
Kat dalam tu ada macam2 la..
Kat dalam tu jugak kami join aktiviti Skytrex!!
IT WAS THE BEST DAY EVER!!!!
Seronok sangat panjat2 pokok, flying fox, bergerak dari satu pokok ke satu pokok..
Tinggi pokok tu bukan setakan tinggi pokok rambutan..
Tinggi lagiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!
Aku dah la agak gayat. Tpi ku gagahi jua menempuh cabaran2 dalam aktiviti nie..!!
Hehehehehehehe..
Alhamdulillah aku dapat habiskan semua challenges yg sebanyak 34 challeges tuu..
Aku memang tabik spring la dekat MIRA sebab dapat habiskan semua challenges even tangan dah luka masa tu...
Semangat dia sangat tinggii!!!
Yang nie ade gambar la jugak sebab aku bawak phone sekali naik atas.!
Huhuhuhuhuhu...
Memang kena jaga sendiri la..kalau jatuh tu,,memang selamat jalan aje la..

Kami habis program hari kedua ni dalam jam 6pm..
Seriously penaaaaaaaatttttt sangat.!
Aku dah tertidur dalam bas.. tak nak pikir apa lagi dah.
Nak tidur aje..!!
Jihah Jimur pun ade join jugak...
Sebab kami order makanan kat jihah, jadi alang2 tu join sekali program kami nie!
HEHEHEHEEH....

sempat snap gambar kasut sebelum ke tapak skytrex!

tabik spring kat mira!!

haa..ni la monkey bars tu..nisa kene tunggu turn masa nie.

sempat snap gambar! hehehe

Nak buat confession sikit..
Aku dapat rasakan ukhuwah antara ahli program nie makin kuat dalam aktiviti hari kedua nie..
Masing2 bagi kata2 semangat untuk kawan2 bila kawan2 macam dah tak larat..
Aku mengaku memang aku tak berapa rapat dengan budak laki sebab....
Sebab....
Mungkin sebab aku ego sikit dengan budak laki nie..
Bukan sikit, banyak! HEHEHEHE...
Tapi masa dalam program hari kedua nie memang aku jadi lain la..
Aku dah boleh borak2 dengan budak laki..
Tapi batas2 pergaulan tu masih lagi terjaga..yang itu memang kena jaga!
Dorang bagi kata2 semangat especially masa aku buat Monkey Bars..
Dah la susah!!! Jauh pulak tu...
Tangan aku nie pulak tak kuat mana pun.
Tapi disebabkan kata2 semangat mereka2 tu..aku habiskan jugak..
Wlaupun bila dah sampai platform tu aku tergelincir..
Tapi aku dapat habiskan!!!!
YEAH!!!!

Aktiviti hari ketiga, kami ke Taman Sukan Lasak Shah Alam...
Hari ketiga nie kami buat wall climbing dengan paintball.!!
TERBAIK!!!!!
Aku perempuan pertama yg panjat dinding tu..
Syirain yang ajak..die jadi bilayer..tugas bilayer nie memang sangat penting sebab die yang akan pastikan climber panjat dan turun dengan selamat..
Bagi aku, jadi bilayer nie lagi penat dari panjat dinding tuu..
Aku mula2 nak panjat tu memang susah sebab aku amek route kedua..
Route kedua nie batu2 die tak sebanyak kat dalam route satu..
Masa tu route satu, Sudin Rpiece yang panjat..
Kiri kanan aku masa tu lelaki jadi pressure tu sangat dasyat!
Menggigil2 kaki aku panjat dinding tu..rasa nak give up pun ade jugak..
Tapi..bila dah sampai atas tu dan dah bunyikan loceng, rasa lega sangat!
Rasa lega sebab dapat habiskan dan bangga jugak sebab jadi perempuan pertama yg panjat dinding tu..
HEHEHEHEHE...
Alhamdulillah sebab Allah kuatkan semangat aku untuk terus panjat sampai habis..

Then lepas habis wall climbing, kami terus ke tapak paintball lepas dengar briefing..
Nie pun best sangatt!!!!!
Macam berperang...seriously!
Misi kami: DAPATKAN FLAG DEKAT TENGAH "MEDAN PERANG" DAN BAWAK BALIK KE BASE TANPA DITEMBAK!!!
Fulamaaakk..!!!
Susah kot..aku yang paling messy lepas habis main..
Mana taknya, masa aku nak bawak flag pergi base tu ade hamba Allah nie tembak muka aku.
Habis tudung aku bercapuk dengan warna oren.!
Dah la pakai tudung putih..memang bijak!
Dua kali aku kena tembak kat muka..memang tertelan la pewarna oren tu..
TAK SEDAAPP!!!!!!
Aku nak muntah masa telan bende tu..nak lap muka kne bukak face mask tapi marshal dah pesan jangan bukak face mask selagi ade dalam base.
Nak tak nak terpaksa la aku telan..!!
Nak nangis pun ade jugak masa tu..
Habis lebam2 badan aku lepas habis main..
Kat tangan, kat kaki, kat mulut aku pun ade jugak...
Memang pedih masa kena pallet tu tapi seronok!
Rasa sedap pulak even sakit..! HEHEHEEH...

Malam tu ade majlis penutup kat surau D..
Plan nak buat kat court badminton tapi hujan...
Bakar ayam pun dekat tepi surau tu...
Aku ade kawad malam tu..dah la badan sakit2, kena berkawad lagi..
Pergh...! Pasrah aje la..!
Malam tu aku memang tidur mati la...
Bangun lambat kot..terlepas lecture pertama..
HEHEHHE..
Maaf DR.. tak sengaja...
Memang sengal2 badan la masa tu...

Tapi..yang penting!!!!
Aku seronok sangat sepanjang 3 hari program!!!!
Alhamdulillah sangat sebab Allah bagi peluang pada aku untuk experience benda2 nie sekarang..
Nanti dah masuk 3rd year memang dah takde masa dah...
Hopefully lepas ni dapat lagi pergi SKYTREX, PAINTBALL dengan BOLING!!
Insya Allah...

No comments:

Post a Comment