total pages view~

Friday 25 January 2013

Rindu

Assalamualaikum..

Still kat rumah. Menghabiskan sisa-sisa cuti sebelum naik semester 4 nanti.
Rutin duduk rumah?
Macam biase. Bangun pagi, kemas rumah. petang ambil adik kat sekolah.
Dah boleh hafal.
Buku langsung tak bukak..hadoy..

Seronok tengok budak-budak sekolah.
Muka innocent je masing-masing.
Muka takda masalah...
Muka yang tak pernah stress..
Muka yang senyum je selalu..
Rindu nak duduk kat kerusi sekolah..
Belajar dalam kelas.
Rindu nak main kejar-kejar dengan kawan.
Rindu nak lari satu padang time pendidikan jasmani.

Waaahh.........
Seriously...bergenang jugak sebenarnya air mata bila tengok budak-budak nie.
Rasa sebak...
Kadang-kadang jealous tengok budak-budak nie.
Bukan kadang-kadang..selalu..
Jealous dengan adik sendiri...hahahaha...

Selalu tanya "Athirah, best tak pergi sekolah?"
Mesti dia jawab "Best!"

Cuba kalau dia tanya aku "Best tak kat universiti?"
Mungkin aku akan jawab "Growing older is suck.."
Hahaahahahah..
Okay...ayat tu agak kasar tapi belum pernah lagi aku jawab macam tu..
Selalunye aku jawab "Entah..."

So, whatever it is.... aku kena move on...
Jangan mudah mengalah... life is not as easy as we think  like in the movie.
Dalam movie tu semua propa bagai...

I'm trying to be the best..
Insya Allah...

p/s: nak letak gambat budak sekolah...tapi takut nak snap.. takut nnti pak guard kat sekolah tu ingat aku nak menculik...hehehe

No comments:

Post a Comment