total pages view~

Sunday 30 September 2012

today is sunday!



hari ahad!
klau ade dekat rumah nie memang tengah tengok tv la kott.
tapi aku kat hostel..
esok nak exam tapi tangan terasa gatal nak menaip..:))
esok exam dua paper : EOM blood and lymph dengan Minitest Medicine & Society..
insya Allah boleh jawab...mintak Allah permudahkan untuk jawab esok.. :))

nak share resepi! macam tak percaya pulak nak share kat public..
hehehe..
i got this recipe from my old school friend..
thanks to Acul! :))
nama resepi nie?

"KEK COKLAT KUKUS"

nak letak gmbar kek sendiri segan...pinjam gmbar org lain..:p

nyummy!!
dengar je nama kek tu dah rasa terliur..hehhehe.
first time buat kek nie mase balek rumah dua minggu lepas start kuliah..
nisa la punye pasal..selak2 buku aku..
tibe2 terselak kat part aku salin resepi nie..
takpe..takpe.. memang dah Allah tentukan semuanyer..;)
rasa nyer kalau Nisa tak selak buku aku tu memang aku tak buat la sampai sekrang kek nye..;))
thanks nisa!!!! <3 <3 <3


ehem..ehem...ehem..

bahan-bahan nyer:
* 1 cawan minyak jagung
* 1 cawan tepung gandum
* 1 cawan serbuk koko
* 1 cawan susu cair (susu segar- susu dutch lady yang biase tu..)
* 3 biji telur
* 1/2 cawan susu pekat
* 1 sudu kecil soda bikarbonat
* 1 cawan gula pasir (kisar sampai halus)



Cara-cara:
1. ayak tepung gandum, serbuk koko, soda, serbuk penaik
2. masukkan telur, susu cair, susu pekat dan gula -->>dipukul
3. masukkan pulak tepung gandum + serbuk koko + soda + serbuk penaik
   ke dalam acuan yg nombor 2.
4. kukus selama satu jam (tengok2 jugak..)
5. salut loyang dengan iron foil. (jgn bagi msuk air)

ibu yg ajar cara nak kukus..memang tak pernah guna pun..thanks tu ibu!! <3 <3 <3


then...ready to be served! sangat sedap.
nak letak topping pun boleh tapi tak pandai buat..hehehe..
first time buat alhamdulillah jadi..
cuma yang part serbuk koko tu..aku tak letak serbuk koko semata2
aku letak serbuk koko separuh.. then campur dengan milo separuh..
nyummy~~
depend pada individu la ye.. :))

ibu dengan my 4 brothers termasuk adikku athirah memang sangat2 membantu..
thanks to hantuu sebab tolong ayakkan tepung2 tu..
*hantuu = nickname untuk adik..hehehe
hantuu..nie gmbar raya dua taun lepas.. entah ape punye fashion rambut.. :p





selamat mencuba~



No comments:

Post a Comment