total pages view~

Wednesday 20 February 2013

Sekecil-kecil ujian

Assalamualaikum...

Petang tadi takde ZT..jadi plan nak teman kan Pa'in pergi klinik..
Allergic  katanya...tapi tak tahu allergy apa..
Klinik tu tak jauh mana pun..
Dekat bukit nanas.. first time pergi bukit nanas..
Huhuhu...jakun sekejap dalam kereta tadi..
Hehehe..

Nama klinik tu...tak ingat apa..
Tapi klinik tu memang tak ramai orang..
Masa kami masuk pun cuma ade seorang je patient.
Dr yang in charge mase tu Dr Tengku Zurina..
Waah...
Masa aku dengar nama dia mula-mula..
Memang dah expect mesti Dr high-class nie..

Masuk je bilik Dr, memang kena la dengan jangkaan aku..
Memang high-class tapi sangat down to earth..
Friendly giler! hahaha...

Masa Pa'in beritahu masalah dia,
Dr tu cakap "Awak kena faham ye semua nie ujian..sekecil-kecil penyakit nie semua ujian.."
Memang aku kagum sangat dengan Dr nie.
Seriously....
Aku selalu lupa tentang benda-benda macam nie.
Selalu lupa sakit tu sebenarnya untuk menghapuskan dosa-dosa kite.
Bayangkan..sekecil-kecil rasa sakit tu..Allah nak hapuskan dosa-dosa kite.
Bertapa Maha Pengampun kan Allah..
Kita je sebagai hamba tak pernah nak bersangka baik dengan pencipta kita.
Astaghfirullah..



Seriously..
Even though aku cuma teman Pa'in je..
Tapi alhamdulillah aku dapat jugak sesuatu petang tadi..
Alhamdulillah sebab Allah gerakkan hati aku nak teman kan Pa'in..

Aku rasa kalau Dr nie jadi lecturer aku, memang aku suka sangat!
Bukan aku je..Entah-entah satu batch suka Dr nie..

No comments:

Post a Comment