total pages view~

Saturday 29 December 2012

It's just...AWESOME!

Assalamualaikum...

Semalam habis EOM  niat nak terus balik kolej. Tapi masalahnya bas tak sampai lagi..
Cepat-cepat terus jalan ke monorel Chowkit.
Then phone vibrate pulak... Pa'in call.

"Hang kat mana" tanya Pa'in.. I'm pretty sure yang Pa'in is johorean... Saje cakap loghat utara.
"On the way ke monorel..."
"Poyo la...tunggu sat.."

Dah sampai monorel tu tetiba Pa'in cakap
"Tak nak berjoli dulu ke?"
Aku pandang dia......senyap jap.........
Terus teringat cerita Rise Of The Guardians yang memang aku nak tengok dari dulu.
"Jom pi TS!" Terus aku heret Pa'in beli token.
Hahahaha..

Sampai je TS, cerita yg aku nak tengok tu takde!
Kebetulan kak dayah dengan kak rafiqah ade kat TS jugak.
Kak Dayah suggested cerita The Hobbit.
Seriously..memang sejak awal-awal aku tengok cerita tu kat iklan surat khabar
memang tak menarik langsung poster..
Lagi-lagi dari pengarah filem The Lord of the Ring.
Memang tak pernah tengok pun cerita tu sebab macam tak best.
Tapi last-last pilih jugak cerita The Hobbit tu...

The Hobbit: An Unexpected Journey

Bila start je..mata aku memang terpaku terus kat skrin tu..
Sebab apa?
Sebab...cantik sangat tempat tinggal Hobbit nie!
Hijau! Banyak pokok.bunga.memang tenang sangat tempat tu...
Lagi satu...yang menariknya, cerita nie nama watak-watak die unik sangat..
Hahahaah...
Bilbo, Thorin, Kili, Fili, Balin, Bifur, Bombur, Dwalin....banyak lagi..!

Cantik kan tempat nie? Gardens yang ade semua lawa!

Bila dah pertengahan cerita..memang aku tak bosan langsung!
Seriously best!!!
Even takda scene-scene brutal yang memang aku suka
tapi cerita ni banyak adventures!!!!
Banyak giler..!

One of the challenges yang dierang kena lalui...kena panjat gunung yang bergaduh (??)

Sampai part akhir tu aku ingat tak habis lagi...
Aku dah bersemangat nak tangok dwarfs nie lawan dengan naga..
Tiba-tiba dah habis...
Pa'in gelak je la tengok aku..
Mana taknya, aku dah tak bersandar lagi dah..
Badan aku dah tegak since part tengah-tengah lagi..
Semangat sangat...haish...

Tapi..overall..filem nie memang best!
Nak suggest kat korang..tengok la filem nie..
Hehehe...
Tak terasa pun 3 jam dalam panggung tu... (lama kot)
Rasa tak nak keluar pun ade jugak masa tu...
Hehehehe..

Nie dwarfs yang ade dalam filem nie


My favourite dwarf.....KILI


Nie Bilbo, the main character.. Ni la poster yang ade dlm newspaper tu..
tak menarik kan..? But...don't judge the book by its cover..hehehe


No comments:

Post a Comment